Teman Seakidah Anda

Saturday, February 14, 2009

Ada Apa Dengan 14 Februari?

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...


Bila tiba bulan Februari ada jer orang sebut tentang Valentine... Sakit telinga mendengarnya, dalam hati menyampah jer sebut pasal Valentine ni..Bila Februari Valentine, bila Valentine Februari...Lu Pikir la sendiri??..Ada jugak faedah Si Nabil ni...hmm..camnilah kehidupan orang sekarang..Berfantasi dengan cinta, melebihkan-lebihkan cinta makhluk yang sekutu dengannya. Cinta Allah di mana?tanyalah iman anda...ada jawapannya..Insyaallah..


Lalai?lupa?Leka?Alpa?...mungkin diorang ni banyak makan semut kot..Diorang x sedar, sebenarnya diorang sedang bermimpi di alam perantauan, yg kekal hanya bumi akhirat yg nyata..Dah la empunya dunia ni bagi rezeki, keta lagi, rumah lagi, nk duit dia bagi duit..tapi disebabkan semua ni lupa segala-galanya..Samalah seperti 'kacang tanpa kulit'. hmm...kacang tanpa kulit ok lagi, ni dengan kacang-kacang hilang..ho la diorang ni lupa asal diorang ni ibarat kacang...Apa kejadahnya semua ni?..aku nasihat bkn utk korang jer tpi utk peringatan bersama..Jangan msuk telinga kiri keluar dari mulut..pelik tu, biasa masuk telinga kiri keluar sebelah kanan..hish songsang betul...


Sedarlah ayyuhal syabab wa ummatal islamiyyah!!Engkaulah pelapis pembela agama, bangsa dan Daulah Islamiyyah..Qum minan naum!! ...diluar sana terlalu ramai remaja yang runtuh akhlak, tinggalknlh budaya Valentine ni, nk rsa nkmat kasih syang yg sejati ikutlh syariat Islam, Itu jln terbaik bgi anda 'Islam is Power' and 'The true Love is Islam'...Ku doakan sahabat2ku kembalilah ke pangkal segala jalan (Islam Sebenar)..Janganlah kamu bertopengkn 'Nifak' sebagai libas (pakaian)..apakah peranan kita selama ini? tepuk dada tanya iman...



Henti Sambut Hari Valentine..

Tarikh 14 Februari merupakan hari yang dianggap keramat oleh pasangan-pasangan yang sedang berkasih. Hari yang dikenali sebagai Valentine’s Day atau Hari Memperingati Kekasih dianggap sebagai satu masa untuk mengisytiharkan ketulusan cinta kepada pasangan masing-masing.

Maka pada 14 Februari, pasangan-pasangan kekasih ini akan memakai pakaian yang terbaik dan sebaiknya hendaklah ia berwarna merah, bertukar-tukar hadiah dan seeloknya adalah bunga ros berwarna merah.

Pasangan-pasangan ini juga akan bercanda di merata-rata tempat sehingga terjadilah adegan-adegan maksiat yang bertentangan dengan syarak demi untuk membuktikan kasih dan sayang mereka yang tidak ternilai harganya.

Saban tahun juga para ulama mengingatkan kepada umat Islam agar menghindari menyambut Hari Valentine ini namun ia seperti menuang air ke daun keladi. Hari Valentine tidak ada kena-mengena dengan umat Islam malah hukum menyambutnya adalah haram. Ia adalah sambutan yang berkaitan dengan agama Rom kuno dan juga Kristian. Ana teringat satu sabda nabi yang menyebut : "Sesiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka mereka tergolong dikalangan mereka."



Cintakan Allah cinta kekal abadi

Cintakan manusia, manusia akan mati

Cintakan bunga nescaya bunga akan layu

Cintalah Illahi nikmat cinta yg sejati...

Wallahu 'alam (^_^)

1 comment: